photo BGC8jIBCUAIkU6Y_zps9fc14cee.png



Sudut Hati


"Merindui pemuda yang tidak tidur malam kerana memikirkan masalah ummah"

"Jadilah dulu pemuda tu :')"

Me


Cikcikin
8 May 1995
KL
Seorang Misi Yang Punya Cita2

Links

TWITTER
EMAIL

orang stalk saya :*

Syukran

 photo 26d16fd9-e871-4ad5-bbe9-44b149f7d011_zps47065413.jpg
skins by : Simple
header blog by : FatinSy
editor by : Fahmi Nordin

Diam
Friday 27 January 2017 | 0 comments
Assalamualaikum. Hai. Hari ni ada mood nak bercerita sikit. 

Aku seorang misi. (Amboi starting :P) Hari itu seperti hari hari yang lain. Aku kerja shift pagi. Keluar rumah jam 6.45am. Pergi kerja dengan sangat positif setelah tak dapat tidur malamnya. Dapat 'assignment' yang agak berat ('Assignment' = jaga patient mana. 'Berat' = Patient complicated care). Tapi aku masih positif kan diri. "Aku boleh" cakap kat diri sendiri dan aku tak pernah confident macam tu. So, yep, memang sangat sangat stress hari tu. Bila kau rasa apa benda pun kau tak boleh buat, menyusahkan orang, semua benda tak jadi. Stress tak payah cerita. Teruk dan sangat down. Again, malam sebelum tu aku tak boleh tidur sebab this feeling. Dan esoknya feel the same. Kau rasa? Memang aku nak nangis lah weyyyy. Lembik! Tapi aku kuatkan diri. Senyum. Senyum dan senyum. Mulut tak lekang ucap terima kasih kat semua yang tolong aku hari tu. Supposely aku balik jam 2pm. Paling lewat 2.30pm. Hari tu, aku balik 4pm. Rasa tak nak balik pun ada. Takut tak siap kerja. Takut tinggal kerja kat staff next shift. Macam macam dalam kepala ni fikir. 

Balik tu aku naik bas. Sampai kat transit LRT, call ayah. "Ayah ambil kakngah boleh ke? Kakngah tak solat lagi ni." Lagi sekali rasa down sebab solat zohor lewat hari tu. Ayah kat office, dia pick up aku then bawa pergi office, solat sana. Mak tak sihat hari tu, demam panas. Mak ikut ayah pergi office, selesaikan something masa tu. Sampai sana, aku solat. Menangis teresak-esak tak payah cerita lah. Stress sangat agaknya. Semua aku luah kat Allah. Rasa macam, takde siapa akan faham aku. Huuu. Cedih. Tapi mak ayah tak perasan. Sebab tak nampak. Pastu aku makan makanan yang ada dalam office ayah buat kudap kudap.

And aku tak cerita kat sesiapa pun betapa stressnya aku hari tu. Sebab kan dapat pahala kalau tengok muka mak ayah sambil senyum :D Then, tengah rilek-rilek, ayah cakap, "Hari tu S***** tanya ayah, apa kriteria menantu yang pakcik nak?" Aku pun diam je dengar ayah cerita. Mak pula tambah lagi perencah bila buka topik pasal 'dia'. Nampak sangat dari riak wajah mereka betul-betul nak kan dia. Tak sanggup betul nak kata tak nak. Selalunya aku berdalih, ubah topik je. Tak sampai hati ni tak tunaikan apa yang mereka hajati. Dalam masa yang sama, kena jaga hati orang lain.

Wat should i do?

Kadang tu banyak soalan dalam diri sendiri. Masa itu pasti tiba. Aku tak nak kecewakan orang tua aku. Aku juga tak nak kecewa kan orang yang aku sayang. Selalu cakap kat mak ayah "Kakngah tak nak kawin. Nak duduk dengan mak ayah." Walaupun rasa berdosa cakap camtu sebab nabi tak mengaku umat, kalau tak nak kawin. Tapi itulah ayat buat aku sedap sikit hati ni.

Apa pun, back to basic. Pulang pada Allah. Istikarah. And u know, no matter what the answer is, it must be the best for u, for us, and our generation isnt it? :')
Have faith dear self. I miss you :* 
Merindui diri sendiri, 2015 :')

Older Post | Newer Post